joi, 19 august 2010

Then & Now!

Sunt convins ca nu toată lumea gândeşte şi simte ca mine, însă cred că majoritatea dintre cei ce am prins perioada comunistă, Compară!!!! Dacă nu compară, in mod sigur sunt nostalgici...la vremurile in care pană și cele mai neînsemnate lucruri sau acțiuni, contau...îşi puneau amprenta într-un mod original...întipărindu-se in creier şi simţiri! Chiar dacă blamăm sistemul de la acea vreme, chiar dacă într-adevăr condiţiile de trai erau vitrege şi ne lipseau muuuulte, chiar dacă eram limitaţi.... o să ma credeţi nebun, însă eu, am amintiri plăcute! Am amintiri ce nu le pot transmite la aceeaşi intensitate, decât unora care au trăit in paralel cu mine acea perioadă. Statul la coadă la banane, bomboane cubaneze sau noaptea pe scăunel la coadă la carne, mersul după corcoduşe, lapte gros, frunza, ţeava cu cornete, uitatul la video...totul îmi vine in cap şi-n suflet cu plăcere! Nu cred şi nu am crezut niciodată in comunism şi in ideologia acestui concept totalitarist...însă pentru mine, a fost o perioadă liniştită şi frumoasă...(clar şi din cauza vârstei) ..însă liniştita şi frumoasă! Lumea se mişca mai încet, relaţiile inter-umane erau mult mai umane, parcă trăiam mai in siguranţă...repet..să nu mă înţelegeţi greşit. Nu sunt un fan al comunismului, însă ceea ce relatez aici, este propria experientă şi realitate trăită de mine. Siguranţa unui acoperiş deasupra capului, siguranţa unui loc de muncă..astea sunt chestii reale! Discut cu mamele prietenilor mei, care-şi aduc aminte că pe vremea lu' Împuscatu', nu era deloc un pericol să mergi noapte la 3 pe stradă, nu existau ambuteiaje in trafic, lumea era mai relaxată! Ok, înţeleg că e normal ca lumea să evolueze, societatea să fie într-un continu progres, însă ....sincer, io nu simt deloc in prezent, nici progresul nici vreo ...evoluţie! Dacă acum avem acces la internet sau putem merge cu 300 la ora in drum spre mare...in continuare murim de cancer şi suntem frustraţi sau complexaţi! Da, îmi plăcea mai mult cu Mirela in scara ei de bloc..prin 90-91, când ne sărutam pasional, cu colegii mei de clasă, pe dealul Mitropoliei sau la film la Scala când chiuleam de la scoală...cu siguranţă mâncam mai sănătos atunci şi clar..pană şi apa de la robinet pe care o beam in anii 80..era mai sănătoasă şi mai buna decât Cola sau multitudinea de sucuri viu colorate din prezent. Cu certitudine Then & Now se mai poate traduce şi... Calitate vs Cantitate..deoarece clar in prezent, puţine lucruri mai au calitatea celor de acum 20 de ani... Ok, pana in viitorul apropiat..va las cu bine!



Un comentariu:

  1. cam ai deptate....eu cred ca a fost frumos pana prin '95-'96 cand lumea s-a saturat de libertate si au realizat ca trebuie sa puna mana sa munceasca si nu prea mai aveau unde...Fabricile si uzinele au fost inchise pentru ca produsele romanesti ,vezi doamne nu erau la standarde europene...iar majoritatea s-au transformat in Mall-uri sau in cartiere rezidentiale...Cand ai timp te provoc la o discutie pe tema asta ...salutare vere si noroc
    ;)

    RăspundețiȘtergere