miercuri, 20 octombrie 2010

Drumul Taberei

Cred că in ultima perioadă, am lăudat acest cartier, mai ceva ca pe o capodoperă de artă. Nu numai că m-am născut şi am crescut aici, însă realizez de la o zi la alta, cum acest minunat cartier, efectiv mă bucură in fiecare zi. Locuiesc undeva in zona Orizont...mai exact in spatele scolii 193, unde cândva demult prin 1979 am fost un an la grădiniţă....pe vremea aceea, in aripa de pe partea pieţei, funcţiona şi grădiniţa ce ulterior s-a desfiinţat. Am petrecut clipe absolut minunate in curtea acestei scoli cu afinii ei ce ne bucurau nespus in perioada vacantei de vară.. Terenul de baschet era un adevărat loc de joacă atractiv, iar in careul scolii se întâmplau de asemenea diverse activităţi sportive pline de satisfacţie şi bucurie pentru cei ce au petrecut alături de mine in acea perioadă, frumosul copilăriei. Cred că nu exagerez deloc când afirm pe bună dreptate, că in prezent nu există străduţă sau alee pe care să nu o cunosc, iar toată această minunată cunoaştere şi superbă relaţie cu cartierul meu, a inceput atunci....in perioada grădiniţei. Ca să încep oarecum "cronologic" îmi aduc aminte cu plăcere de un loc de joacă extraordinar situat la începutul cartierului şi anume undeva in zona Răzoare, unde pe vremuri, acolo zăcea o locomotivă dezafectată, care făcea deliciul diverselor teme şi scenarii in joaca noastră. Mai departe...căsuţa roşie, ruinele serei din zonă, unde chiar am făcut şi un popas organizat de doamna educatoare Adriana...parculetul de la Ho-şi-Min...printre blocuri pană la Orizont in desişul faunei şi florei dintre blocurile cu patru etaje, unde pot spune, că nu există un loc mai bun pentru v-aţi ascunselea. Ok, am ajuns la Orizont şi iar îmi aduc aminte cu deosebită placere şi nostalgie de iernile frumoase petrecute pe derdeluşul amenajat de noi copiii...la garajul din spatele complexului. O altă zonă frumoasă pe care o am la suflet, este zona Favorit. Nu ştiu dacă mă credeţi, însă am pe desktop o poză cu complexul Favorit de prin anii 70. Tot la Favorit, undeva in blocul E22, locuieşte şi in prezent bunica mea, pe care o vizitam de câteva ori pe săptămână şi cu regularitate in weekend-uri.(şi astăzi am fost la ea). Ce să mai, zona asta e de vis! De la parculetul din spatele magazinului Favorit, pană vizavi in spatele blocurilor verzi cu dungi albe la grădiniţa nr. 111 in perioada copilăriei, am cercetat fiecare metru pătrat in decursul nenumăratelor peripeţii ale vârstei. Si pe de o parte şi pe cealaltă.... de la Favorit pană la piaţa Moghioros, copil fiind, am jucat baschet in 28 sau actualul Moisil, fotbal in 193, 164, 59, 197, 169, 155 sau 191 unde am şi învăţat un an de zile. In acest minunat cartier, am mâncat pentru prima dată corcoduşe, vată de zahăr din parcul Moghioros, primul sandwich "occidental" la Lidia, care era prima privatizare post decembristă, amplasată tot in piaţa Moghioros....am jucat ţurca, lapte gros sau castelu', ....in acest cartier am învăţat să merg pe bicicletă, tot in parcul Moghioros am fost cu barca prima dată in viaţa mea....la fel şi la ştrand (3 ligheane). Mă oftic sincer că vremurile s-au schimbat, că oamenii s-au înrăit şi că talentul acelor vremuri s-a pierdut in asa zisul progres actual. Poate că am omis o grămadă de alte detalii din diferitele zone frumoase şi pline de verdeaţă ale cartierului nostru, dar oricum mă bucur că le am in suflet...terasele din zona Favorit-34, Hard-Rock, Grizzly... mersul pe jos de dimineaţă de la diverse bairamuri, statul prin scări cu diverse fete..plus sute de mii de alte întâmplări cu: Gulie, Shankai, Zaxur, Vierme, Mihai Baciu', Mardare, Cepeleagă, Branici, Tudorel, Ioana de la Favorit, Carol, Şerban de la Terasă, Iustina, Profesoru', Mădălin văru, Bruno, Cătălin, Adina YJE, Rodica, Raluca lu' jidanu, Jidanu Bogdan, Gică, Pitica, Migu, Pepiţă, Alice, Carolina, Diana, etc....Atât puţin cat am enumerat, reprezintă 1% din ceea ce este acest cartier cu oamenii şi întâmplările ce s-au succedat parcă prea repede. Ce să mai....mulţumesc Drumul Taberei, eşti tare!!!!!!

3 comentarii:

  1. Razvane, timpul zboara, mai ales atunci cind esti mic sau tinar, si totul in jurul tau e fraged si nou. Eu sunt o generatie mai veche din cartier si simt exact ceea ce spui tu. Am trecut prin toate astea si am vazut cartierul de la inceputurile lui cu toata faza de constructie a noilor blocuri, etc. Ruinele de la blocurile militare de la intrarea in cartier nu sunt ruinele vreunei sere, ci ruinele unui depozit de mobila care a luat foc, nu mai stiu, pe la sfirsitul anilor saptezeci... Drumul Taberei a fost un cartier aerisit, cu multa verdeata si locuri minunate pentru un copil traindu-si copilaria. Nu mai e ce-a fost, dar mai nimic din tara aia nu mai e ce-a fost odata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Neamtule, ce repede au trcut anii copilariei noastre,dar prin descrierea facuta de tine a cartierului nostru m-ai facut pentru putin timp sa fiu iar copil,sa-mi aduc aminte de tot ce inseamna DR.Taberei cu strazi,parcuri si toti prietenii din cartier.As vrea pt moment sa ma intorc in timp,sa ne strangem in curtea scolii si sa stam pana seara tarziu,dar nu se mai poate.
    Oriunde am locuii in prezent Dr.TABEREI ramane cartierul nostru de suflet cu amintirile lui.

    RăspundețiȘtergere
  3. Rox, stii ceva? Nimic nu e imposibil!! Cand vine caldura putem organiza ceva in curtea scolii! Chiar putem! T pup! Ciao

    RăspundețiȘtergere