joi, 29 iulie 2010

Sunteti cu muia?

Ştiu, sunt trivial, dar n-am ce face! Este poate singura reacţie "civilizată" (asta in condiţiile in care nu reacţionez ca in vestul sălbatic împuşcând pe cineva) pentru a-mi vărsa amarul! Este inadmisibil ca într-o tară in care pretenţiile sunt cat casa poporului, noi să nu avem niciun talent, dar absolut niciun talent, când vine vorba de comunicare. Mă refer aici la majoritatea funcţionarilor din domeniul public, care lucrează pe diverse posturi, in diverse instituţii, dar in special, acelora care lucrează direct cu populaţia..acei funcţionari de la ghişeu, care indiferent de vârstă, religie, orientare sexuală sau etnie...sunt SCARBOSI!!!!! Înţeleg că in tara asta birocraţia este groaznică si că pentru a scoate un cazier judiciar sau pentru a efectua cea mai mică schimbare in cadrul structurii unei societăţi comerciale ai nevoie de ...pffff, nici nu ştiu să enumăr pe dinafară multitudinea adeveritelor, dosarelor, certificatelor, cererilor, stampilelor, timbrelor, taxelor, formularelor... băi neneeeeeeeeeee...nu vreau să fabric o bombă atomică, am nevoie de cazier pentru a demonstra autorităţilor că sunt apt in fata legii pentru un oarecare import. OK, concret...ora 9 dimineaţa, piaţa moghioros...secţia de politie 22...ghişeul compartimentului de relaţii cu publicul...o doamnă fardată excesiv, in spatele unei ferestre total închise...mă adresez într-o primă fază, folosind limbajul trupului..mă înclin discret in semn de salut şi zâmbind, ii fac semn ( simulând rotirea cheii ) să deschidă ferestruica ghişeului pentru a putea avea o scurtă conversaţie civilizată. Doamna in speţă vizibil iritată, răspunde şi ea într-o primă reacţie, cu acelaşi limbaj al trupului...ridicând din sprânceana, starmband din buze şi clătinând uşor din cap...deschide ferestruica ghişeului şi-mi spune pe un ton flegmatic şi rece:  - Dumneavoastră, aţi venit aici să gesticulaţi, sau...??? Unde credeţi că vă aflaţi aici??? ..............Frană!!!!!!! Am rămas prost! Mă uit la dansa preţ de 3 secunde şi tot zâmbind ii răspund: - Îmi cer scuze, vroiam doar să vă întreb unde şi cui mă pot adresa pentru a obţine o informaţie in vederea solicitării cazierului judiciar, stimată doamnă! Atenţie acum răspunsul ei! Mă jur că a fost cea mai gravă din lume! La auzul întrebării mele respectuoase, nici măcar nu ridică privirea spre mine (se uita in nişte hârtii pe birou) şi cu mana stângă îmi face semn (ca şi când te goneşte cineva ca pe un copil...hai pleacă de aici) spunându-mi: - ieşiţi afară, încercaţi la prima intrare după colt, nu aici! ......Am rămas mască!!!!!! recunosc că am avut o puternică tendinţă să-i iau morţii şi familia in...  dar era prea de dimineaţă şi chiar nu eram dispus pentru o confruntare la nivelul asta atât de matinal! Ok, ce a fost, a fost, însă stau şi mă întreb...cum dracu trăim asa???? femeia aia munceşte acolo şi ăsta este job-ul ei ales de ea, nu? in afara faptului ca m-am adresat frumos şi i-am zâmbit. să nu ma înţelegeţi greşit, că nu sunt in cazul ăsta, un sensibil si un afectat, însa dacă asta e valoarea şi calitatea serviciilor in românia, i'm speechless!!!! nu e de ajuns că stăm la cozi interminabile???? că pentru un simplu act adiţional sau ..indiferent, pentru orice mic căcat, am nevoie de ...'spe mii de lucruri????? Ce să mai..urat! Să te ferească Dumnezeu in tara asta, să ai nevoie să rezolvi ceva cu acte, să ai de a face cu doctori şi spitale, să faci vreun..chiar şi cel mai mic accident cu maşina, sau să vrei să deschizi un mic business orice. Mi-e teamă că in noaptea asta să nu se dea cumva o lege nouă, iar mâine când mă voi duce să plătesc la postă taxa de timbru, formularul completat şi stampilat alături de copia de buletin şi buletinul in original, pentru a scoate in final acest cazier de la secţia de politie...să nu cumva să-mi ceara şi o probă de urina, sau să mă pună să cant tot imnul  României pe dinafară....asta asa ca să se convingă autorităţile ca sunt un bun şi serios cetăţean al acestei minunate ţări. Chiar asa băi nene, sunteti cu muia?

2 comentarii:

  1. poate nu i-a placut fatza ta :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ..tot ce se poate...cu toate ca eu cred ca arătam ok, era de dimineaţă..eram fresh şi zâmbitor, dar vorba ta, cine ştie ce o fi avut cu "muia" mea...mai anonimule.

    RăspundețiȘtergere